Τη φλόγα του Φιλελληνισμού άναψε ο ηρωισμός των επαναστατημένων Ελλήνων και τα πολεμικά τους κατορθώματα στη στεριά και στη θάλασσα. Διανοούμενοι, ζωγράφοι, ποιητές και συγγραφείς από χώρες της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής παρακολουθούσαν τα πολεμικά γεγονότα και τα αποτύπωναν στα έργα τους, συμβάλλοντας αποφασιστικά στο να στραφούν οι προβολείς του ενδιαφέροντος στη σύγχρονη Ελλάδα και στο δράμα των υπόδουλων Ελλήνων.
Έτσι ο φιλελληνισμός, γέννημα ρομαντικής αρχαιολατρίας, έγινε το ’21 ιδεολογικό ρεύμα, φορτισμένο με ηθική δύναμη. Η επιρροή των φιλελληνικών αισθημάτων οδήγησε στη δημιουργία διακοσμητικών και χρηστικών αντικειμένων, τα οποία έφεραν σκηνές που παρέπεμπαν στον Αγώνα των Ελλήνων.
Μία ενδιαφέρουσα ομάδα τέτοιων αντικειμένων αποτελούν ορειχάλκινες κατασκευές όπως επιτραπέζια ρολόγια, μικρά γλυπτά, κηροπήγια και εξαρτήματα επίπλων, που τον 19ο αιώνα είχαν ιδιαίτερη ζήτηση. Στους αγωνιζόμενους Έλληνες παρέπεμπαν επίσης πορσελάνινα αγαλματίδια με μορφές αγωνιστών και Ελληνίδων, που αποδίδονταν με εξωτική γραφικότητα.
Σκηνές από φιλελληνικούς πίνακες και χαρακτικά της περιόδου 1824-1827 κεντιούνταν σε μαξιλάρια ή παραπετάσματα για το τζάκι, αποτυπώνονταν σε ταπετσαρίες τοίχων, σε κοσμηματοθήκες και κιβωτίδια, σε επιτραπέζια παιχνίδια, ημερολόγια, τραπουλόχαρτα, ταμπακιέρες, περίτεχνες βεντάλιες κ.ά.
Ανάμεσα στα προϊόντα της φιλελληνικής δραστηριότητας, ιδιαίτερη θέση κατέχουν τα επιτραπέζια είδη, όπως σερβίτσια φαγητού, τσαγιού και καφέ, από φαγεντιανή ή πορσελάνη, στις επιφάνειες των οποίων είναι τυπωμένες χαρακτηριστικές σκηνές από τον Ελληνικό Αγώνα. Κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης μεγάλη παραγωγή φιλελληνικών σερβίτσιων φαγητού ανέπτυξαν τρία εργοστάσια φαγεντιανής της Γαλλίας, στο Choisy, στο Μοntereau και στην Toulouse. Εκεί κυκλοφόρησαν σειρές σερβίτσιων με 12 διαφορετικά θέματα.